Heerlijk helder herfst

Geplaatst: 21 juli 2010 in Foto column

28 oktober 2009 – Nooit was ik echt toe aan de seizoenswisseling van zomer naar herfst. De nattigheid, gebrek aan zon en lagere temperaturen die zich aandienen kunnen niet op mijn sympathie rekenen. Ik ben meer van de lome zomer. Dit jaar is dat anders. De lange, lome, mooie zomer van 2009 heeft lang genoeg geduurd en dus heb ik hem verwezen naar de afdeling “herinneringen”. Als de zomer maar lang genoeg aanhoudt blijk ik de herfst toch goed te kunnen verteren. Sterker nog, ik geniet ervan. Meer dan de jaren voorheen ben ik deze maanden in het bos te vinden. De transformatie van groen, naar rood-bruin is nu in volle gang. Onder elk blad, achter alle bomen, in elke bast, bij iedere paddestoel ademt de uitbundige herfst. Zo is de natuur nu en zo voel ik me ook. Ik hoop alleen niet dat het van korte duur is. Nog een paar weken en dan is al het blad van de bomen verdwenen. Ik heb besloten dat ik mijn goede herfsthumeur aanhoud tot de winter voorbij is. (klik hier voor meer herfst foto’s)

Geef een reactie

