En de andere helft is net zo mooi

Geplaatst: 21 juli 2010 in Foto column

21 juli 2010 – Ik heb best vaak genietmomenten. Als ik in het bos loop. Als het licht net goed valt voor een perfecte foto (die achteraf zelden perfect blijkt te zijn). Als ik dat ene boek of die ene cd koop waarbij je altijd het gevoel hebt dat je dit zelf als eerste ‘ontdekt’ hebt. Of ’s avonds met m’n lief en een kop koffie-verkeerd op de bank. Zo kan ik een heel lijstje maken. Maar niets maakt een genietmoment zo genietbaar als mijn koters. Wat ze ook doen. In welk humeur ze ook zijn. Hoe lang of kort het ook duurt. Ik geniet altijd van ze. En is het niet op het moment zelf, dan wel achteraf. Laatst probeerde ik ze te fotograferen. Dat bleek een hele omissie. Stil zitten is niet hun sterkste kant. Springen, rennen en keihard, zonder vaart te minderen met het hoofd naar voren tegen je aan lopen gaat ze beter af. Het resultaat is een fotoserie met bijna allemaal mislukkingen….. En onderstaande foto. Op dat ene moment dat ze (anderhalf jaar oud) wel stil bleef zitten en ik afdrukte, liep haar broer (drie jaar oud) tegen me aan en dit onverwachte, maar verbluffend mooie plaatje was het resultaat. En dus blijkt maar weer dat fotografie een kwestie van samenwerking is tussen fotograaf en model…. en haar broer.

reacties
  1. Jeanet schreef:

    Zo mooi!

Geef een reactie

